många dar, inget sett

det var hela 2 dagar sedan jag gjorde någon form av uppdatering här vilket i denna artificiella värld av dagboksgrubbleriers skulle kunna ses som en evighet. Givetvis har det hänt mycket på det vardagliga planet, jag har till exempel äntligen tagit mig i kragen och börjat träna igen, fått lön, och i samma veva utfärdat mogenvarning då jag på lönedagen var på stan och kom hem med....en bordsduk.
Jag har också fått en påringning av min vän christina som meddelat att hon tänker komma och drabba mig ihelgen. Tingsek spelar på Sticky på lördag "Vilket typ är det största som hänt sedan Ulf Malmbergs viktras." Så det ska nog inte missas. Och på tal om artist på scen och dans i publik; på något konstigt sätt lyckades jag också i berusningen av att min käre vän ska komma också lova att vi till nästa sommar ska skrota allt som har med festival att göra. Istället lyckades hon övertala mig till att vi skulle hyra en husvagn och dra till dansbandsveckan i Malung istället. Och detta med mtiveringen att hon skrev på en uppsats om just det ämnet och menade att hon skulle känna sig som en hycklare i resten av hennes liv om hon inte åkte dit. Så nu ska jag dit. Kanske är dax att börja lära sig bugg då.

Kul (!?) grej på jobbet också. Vi har haft en liten "morot." Varje gång vi sålt en försäkring så ska vi ha lagt en flörtkula i en skål, totalt 100 st. För en vecka sedan hade vi kommit upp i 100. Chefen och vi hade sedan innan kommit överens om att när vi fyllt skålen så skulle vi få hitta på något roligt. Snabbare än ett barn skriver önskelista till tomten kom förslagen om Gocart, Chokladprovning, Kaffemaskin....ja ni fattar.
Men tydligen brast kommunikationen någonstans mellan "100 st flörtkulor" och "belöning" för i fredags kommer högsta hönset in i fika rummet: 
"Tadaaa!!!"
"Va?!" säger tre mkt förvånade underhuggare 
"finns det några snälla försäljare här!?"
"mmmmmm, här" säger vi lite förstrött
"va bra här kommer er belöning för flörtisarna iallafall..."
Chefen delar ut tre kuvert till var och en och brister sedan ut innan någon hinner öppna kuvertet:
"Det är biljetter till Lena och Orup på Lisebergshallen!!!! WööWÖÖÖW"
Alla tre ger varanda: oj-tack-men-jag-som-inte-gillar-vare-sig-Lena-eller-Orup-blicken. 
Chefen ser obotligt nöjd ut.
Vi  samlar oss och brister ut i ett:
"Tack så jättemycket!!"







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0