spänning i vardagen.

Idag har jag känt mig för att vara av det lite äventyrligare slaget. Imorse vaknade jag förutom med mitt dåliga morgonhumör också med lite gnagande tristess. På vägen mot jobbet kom jag tänka på hur förbannat rutinberoende jag är. Och kalla mig provokatör men jag tror allt att ni därute vet vad jag talar om.
Jag började tänka igenom mina mornar; Vad gör jag? När gör jag vad och i vilken ordning gör jag det? och jag fann mig själv helt hjärnsläppt vid Vasagrillen.  Jag gör ju exakt samma sak varje morgon och varje dag vilket resulterat i att jag inte kan skilja mellan förra veckans tisdags morgon och den på torsdagen. Jag delade med mig av mina tankar till mina kollegor vid fikarasten på morgonen.
"Jävligt gött." 
"Vaddå?" svarade jag.
 "Ja om man skulle komma ihåg varje liten detalj man gjort på morgonen den senaste veckan så skulle jag nog faktiskt ta och avliva mig själv."
"Va" svarade jag och blev inte klokare för det.
 "Ja, Orka." svarade han.
  
Jag antar att detta måste höra till  Existensiella-funderingar-som-du-aldrig-kommer-att-få-bukt-med-så-att-det-är- lika-bra-att-du-lägger-ned-kategorin. Och  med detta konstaterat fortsatte jag min dag i sann McGyver anda för att den absolut inte skulle vara som vilken tisdag som helst.
Jag ändrade min ring signal till Fångarna på Fortet-introt, gick mot röd gubbe, åkte på trappräcket från vinden ned till källaren i mitt trapphus, fönstershoppade, försökte nå kontakten bakom teven samtidigt som jag i den andra näven höll en tillbringare med vatten och gick på cykelvägen istället för på gångbanan.

Och med allt detta gjort kan jag så här i efterhand säga att jag took a walk on the wild side
och det var Gött.

Dubbelslash
hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0