190

Ibland känns det verkligen som om livet står vid sidan av och bara ser på och tänker "Jaha undrar hur hon ska ta sig ur denna sitsen."

Idag på jobbet pratade jag med en och samma person i 25 min. Ja, du läste rätt, 25 FÖRBANNADE MINUTER.
Eller rättare sagt personen i luren pratade, skällde ut, skojade och grät medans jag satt  och hörde på.
Ni som känner mig sedan tidigare vet att är det något jag är sjukt bra på så är det att prata. Jag kan prata fort, mycket och jag kan till och med dra mig till minnes att jag ngn gång  yttrat orden: "ställ mig mot en vägg och du ska se att nog fan kan jag hålla låda ändå."
Att prata Hööl i hövvet ( Hål i Huvudet) heter det ju men personen som ringde in till kontoret idag var utom denna jord. Han/hon pratade som sagt i 25 minuter nonstop, var otrevlig och jag kan ge mig sjutton på även hade en lightversion av schitzofreni.  Vad kunde jag göra?Jag kopplade vidare till min kollega förstås. Och han satt i 15 min, tills han fick psykbryt och meddelade att om inte personen var god att hålla mun och lyssna på vad han hade att säga så kunde han vända sig någon annanstans. Det gjorde han inte, så han fick lur´n i örat.
 Konstiga typer det finns därute.

En annan dålig sak, min stilige gammelmorfar gick bort igår. Tredje dödsfallet på ett halvår, fyra om man räknar  med alla varelser. Jag pallar inte mer. Nu får ni sluta upp och avlida hörni!! Kalla mig självisk men jag behöver ha kvar er alla kvar många många år till.

Men för att gå till något roligare, imorrn blir det en fantastik trio, malin, viktor och jag som ska till Liseberg. Körv vad vi ska åka och äta sockervadd och ingen skall agera bänkvärmare. ingen. Sedan blir det födelsedagskalas på kvällen och på söndag har jag lyckats lova Akay att vi ska ta en promenad igen. Får se hur det blir med det.

hannie.

Ps. Glöm nu allihop inte för bövelen att det den 27:e är det infllyttningspartay at casa de Öberg. För att förboka en privat visning eller stå på VIP listan, slå mig en ring.

Ps 2. Jag kom inte undan, i lördagens GP kommer min bild finnas med. KUL.


Kommentarer
Postat av: modren

Hej! vilken lördag? inte den 13:e iallafall

2008-09-14 @ 09:25:57
Postat av: hanna

Nä den lördagen som kommer nu, den 20:e

2008-09-14 @ 12:26:32
Postat av: Emma

hey.. vet du en kul grej.. om du skulle dela ut lördagens tidning till alla på festen. wohoo.. so totally crazy.. och narcissistiskt.. I love it! (dessutom skulle jag vilja ha ett exemplar)



Jag hoppas jag kan komma. Återkommer senare i veckan. (annars får du skicka GPn på posten)



Auf wiedersehen.

2008-09-17 @ 14:16:21
URL: http://catchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0