den andra september tjugohundraåtta.

Hej mina vänner!
Ytterligare en händelserik vecka har påbörjats. Med en kraft likt den orkanen Gustav(...) slog till med därborta i staterna har samtalen från kommande kunder uteblivit på försäkringsbolaget. Den "storm" som utlovats har mer förvandlats till sval bris, men lugn bara lugn. Idag först kom reklamen på Göteborgs alla spårvagnar, bussar och reklampelare. På söndag kommer helsideannonsen i GP. Prognosen för framtiden efter vår offensiva reklamkampanj i staden, kom på fikarasten:
"Det kommer blir holabandola."
 
...och på tal om gustav, imorrn börjar ytterligare en "nying" på mitt jobb. Killen är född 1984 och vad jag fattat för så är kraken på tok för ambitiös för sitt eget bästa. Gått handels, skrivit D-uppsats, jobbat extra inom fastighetsbranschen.
Skit också. Nu lär la jag ligga i lä.
Men frukta inte, jag har fortfarande ett och annat ess i bakfickan. Än så länge kan jag iallafall titulera mig som kontorets "lammkött." Ha! Då bleknar en examen i civilekonomi lika fort som en rödtott på skidsemester.

Vad har annars hänt i mitt ganska ospännande liv? Jo, jag har precis kommit hem från en mkt trevlig middag med mina arbetskollegor.
En kickoff skulle man kunna säga. Den började kl 17 med champange på kontoret (som bara helt spontat legat och väntat i kylen), därefter vidare till resturang Lipp på avenyn för att sedan avslutas i hotellounchen på hotell Rubin där det sörplades på en irish coffee. Ja jag vet very,very vuxet av mig. Men det är sånt man får ta ibland.
Fick också reda på att jag den 13:e är bjuden på födelsedagsfest hos min gamla vapendragare Elin Möller och eftersom jag inte är den som sväljer tandkrämsluddret så tackade jag givetvis ja. Ska bli röj!

Hepp nu måste jag dra, ska försöka duscha av mig lukten av entrecote och rödvinsås som jag ådrog mig ikväll.
hepp hepp!
hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0