Wienerbreads...

Ja det luktar så, i min trappuppgång. Undrar vem som är så där huslig?Inte är det jag iallafall, har alltid känt att baka wienerbröd är lite overkill. Nä jag börjar lite mera försiktigt med att tvätta.
Men resultatet av att alltid gå in i saker till 1000% och att helt upptäcka det fina med att besitta en mangel mellan kl 17 och 22, har gjort att jag i kväll helt tappat kontrollen. I en timme har jag nu manglat  lakan, handdukar-ja till och med trosorna är så manglade att de numer kan extraknäcka som brickor. Mormodern min skulle bli stolt.

i helgen har jag haft kul. I lördags var det som sagt födelsedagsfest för min gamla 9-10 AM kollega Elin att fira sig i efterskott och i sann spy bar anda kan jag meddela att alla var där. 
Och på tal om kräk bar, vid halv ett tiden bar det av till Nivå här i stan. Och det gör jag nog inte om, Köttmarknad i ordets rätta bemärkelse. Jag har också kommit på att jag nog måste sluta med att dumförklara alla top notch människor därute.Kl var väl vid kvart i fyra snåret på natten till söndag när jag sagt adjöken till mitt party sällskap och hade börjat dra mig mot spårvagnen när en tjej och en kille hojtade till.
"Du där"
"Ja"
"Du ska väl inte hem än eller?" "vi stänger inte förrän fem."
"Jo det ska jag. Hurså?"
"Nä vi tycker att du kanske borde gå in här."
Hanna funderar ett tag, tar en titt på ingången mot den nattklubb de står vid, bestämmer sig för att den besitter en alldeles för "stekig" aproach och svarar:
"Nej tack, jag har hjärna."

Idag frågade min kollega från handels vad det var för ställe, kände att han var den rätte att ge mig svar.
Han svarade att det var ett oerhört sofistikerat ställe och att han personligen varit där vid ett flertal tillfällen....


Hepp nu ska jag gå och hänga tvätt a la hardworking class style, inget glammigt över det.
KÖSS
hannie.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0