konsten att slå knut på sig själv



Idag har jag lärt mig något som jag kanske innerst inne redan visste. Jag är en jävel på att få min kropp i "flygande stolen ", "En halvhjärtad budda" eller "klia sig i skrevet med hälen"- ja, eller  vad ovanstående ställning nu kan heta på yogiska. Ja, jag har vart på yoga för första gången i hela mitt liv. Föga förvånande med tanke på min smått ironiska inställning inför det mesta som madonna utövar. Men nu har jag gjort det och jag blev inte det minsta lugn och harmonisk, utan bara oerhört sugen på att skrika och på bakpotatis. Och på tal om bakpotatis, idag hade vi en man på vårt kontor. Han skulle prata om kost med oss, om bra sallad och konsten att må bra. Givetvis leddes diskussionen på vikt och träning. Då tog min kollega till orda: "Äh det dä tror inte jag på, det finns inget som inte en rejäl magsjuka inte kan fixa." 
Så dog det samtalet slut och pinsam tystnad tog vid.

Imorrn är det kickoff för hele slanten, fick ett mail idag från chefen. det talar för sig självt:

To: Hanna, Fredrik och Milvia
Srom: Chefen
Subject: Keeeck off


Hej på er!

Imorgon är det ju sagt så att vi ska åka på kickoff. Tåget går från GBG central 07.42 och stannar i kungsbacka ,08.00 (OBSERVERA Fredrik KLOCKAN ÅTTA PRICK, ,inget utrymme för att glömma plånbok, nycklar eller mobil)
Sedan åker vi till Lund, Höör och kollar på skånefolket och hälsar på skaderegleringen. Därefter blir det information av deras VD sedan lunch sedan åker vi till Köpenhamn och äter Danske Schiieröö meee chokeladeeee. (fri tolkning)
Därefter middag och sedan åker vi hem och kommer vara hemma vid tio.
Vad säger vi?slår vi till på det????????????

mvh/
Susan

Ja så det är ju bara lyda, äta och se glad ut.

Sol i sinne
mat i magen//

Hauni.




 


Kommentarer
Postat av: modren

tänk vad farmor skulle bli gla`när hon ser dig utöva yoga! förresten så ser jag på bilden att din gamla fina byrå skulle passa på den väggen..(o slippa vårt garage)

2009-02-05 @ 17:09:59
Postat av: hanna

Nej det tror jag inte. Den är så fin i kanten och vill inte beblanda sig med något så banalt som en oljebehandlad vägg från 40-talet.

2009-02-05 @ 20:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0