nostalgisk

Det är något visst med att man nu befinner sig på rätt sida om året. Visserligen är det bara februari och det snöade på vägen till jobbet nu på morgonen, men ändå. Det ligger i luften liksom och redan har några få högstadieungdomar kastat jackan och börjat flankera avenyn i enbart tröjor.  
Och det blir ju inte bättre av att jag möts av min tillsyntes ganska unga nuna på en bild via ansiktsboken som min tillsyntes lika späda lillebror har rotat fram från något av våra 8 fotoalbum. Ja, vi barn som ingår i familjen öberg/bengtsson har 8 album var från när vi var små. Vår mors bidrag till historien.
Detta gjorde av jag osannorlikt sedan dess vältrat mig i min barndoms trapatser. Via youtube har jag kollat på Ika i rutan, pippi pelikan och sailourmoon medan jag smaskat i min en skogaholm med tillhörande ostskiva på. Och givetvis har oboy även förtärts. I julklapp fick jag Sunes jul, så det blev en sväng av det också. Och nu sitter jag här alldeles stinn av nostalgi och mättnadskänsla och bara väntar på att nya minnen skall komma till liv. Kanske börjar det på fredag då far och mor gav en hint om att de skulle komma och drabba mig...

Annars så har ytterligare en helg kommit och gått som patriarken i vargflocken. I fredags var det afterwork med micaela och en hel hög av hennes arbetskamrater. Så nu har jag gjort stan´s alla stekställen, en socialatropolgisk studie utöver det vanliga. I lördags var det Mellis hemma hos Frida med tillhörande buffébord bestående av dipp och chips. I söndags träning, promenad och handling.

Gulligull/
hanna


Kommentarer
Postat av: Mamma med flock

Hej!

Nu får du uppdatera länken till mig. Har faktiskt hemsida nu:)

2009-02-10 @ 20:55:37
URL: http://www.hasslosatrp.se
Postat av: Britt m flock

Nu skulle det ju inte stå mamma med flock fast det är ju fullt möjlig:)

2009-02-10 @ 20:56:54
URL: http://www.hasslosatrp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0