En enda stor buffé

Todelooo!
Jag är tillbaka i Göteborg efter att tillbringat en helg på Råda mosse hos farföräldrarna. Resten av familjen Tajkons i Källby låg/ligger med magsjuka så det blev lite ändring i planeringen. Men det gick det med, jag trivdes och frodades lika bra där som i källby. Annars brukar man ju få nöja sig med en prickig korv på en bädd av skogaholm när man anländer, men på Råda mosse där spelar man i en annan liga. Farmodern hade ordnat med fläskfilé, potatisgratäng och vitt vin. Då vet man att man är välkommen.
I lördags var det firning av ett kärt gammalt häng jag har. Vinet flödade,pina coladan flödade, fylledanserna avlöste varandra och giiivetvis avrundades det hela med chebab i bröd och sänghäng. Inte illa pinkat för en lördag i slutet av månaden.
Söndags var det middag med kusinerna, 4 rätters med godisbord.  Så igår var jag på friskis för första gången på riktigt länge vilket resulterat i att jag numer går och åmar mig vid varje steg jag tar. Men jag kämpar på, så kanske det bli beach 2020 ändå.

Hugs! 
hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0