en dag som denna.

Jag brukar inte ägna mig åt vare sig hypening, boosting, pushing eller någon annan hålla-bakom-ryggen aktivitet här på bloggen. Det ligger mig inte för. .....fast där blev jag i och för sig motsägelsefull....ja, men om vi säger förutom de två faktumen Thomas Di Leva och Jerry Springer då. Men det är en helt annan sak.

Men jag tänkte rikta mig åt er semesterfirare i regnet och med hopp om att hjälpa er ur den gråa tristessen. Ta en stund framför burken, jag har några tips till er!
Istället för att slänga på den däringa gamla Sex in the City dvd som förövrigt känns sooooo last monday så ska ni ta mig till orda och införa lite komik till livet. Det finns tre dvd boxar som jag skulle kunna offra min bror (Fredrik) för eftersom de är så in i kaklet bra och som skulle passa en dag som denna.
Numero 1:
Absolutely Fabolous eller Helt hysteriskt (praktikantöversättning?!)
För er som älskar sjuk, ytlig humor. Jag menar, se den, titta på dem. 
Ledorden i serien är förövrig; You can´t buy happiness, but you can bloody well charge it och Sin is in, Sweetie.



2. Couplings.

En FANTASTISK serie. Handlar om sex, relationer och är bara skönt pinsam rakt igenom. Personligen har jag boostat den förut kan jag dra mig till minnes och jag gör det igen. Utan att blyga. Skönt osnygg utan några tillrättalagda kommentarer a la Vänner. Jag menar när en man säger till bruden han stöter på "jag tycker om dig så mycket att jag skulle vilja ha dina öron i en hink" , då vet man att det är bra.


Eller också kör du på nummer 3.
Dexter



Alla som känner mig vet att jag är en ganska morbid person. Framtills gymnasiet var tvärsäker på att jag skulle bli kriminalare. Det var bara så. Nu blev det inte så (vilket är en helt annan diskussion) för nu sitter jag här istället som en kontorsråtta av ädlaste börd. Men mitt intresse för en riktigt bra krimhistoria håller i än. Förutom att jag är en flitig läsare av Veckans Krim i Hemmets Journal så sitter jag gärna en dag som denna och tittar på serien Dexter. Otäckt bra. Otäckt.

 Så titta nu vad snäll jag har varit åt er ni fördrivare av tiden. Bara att luta sig till tillbaka i soffan med en göttepöse.

Ni vet vem ni vill fumla i mörket efter/
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0