just nu..

Ulf / är ni med?
Gustav / ...Hej
Ulf /  vågar man öppna en bärs från kylen?
Ulf / IMAGE [blinkar med ena ögat]
Hanna / Det beror på hur girig du är till naturen
Gustav /D...Du är lite girig, så öppna en
Ulf / girig till naturen....
Hanna / ja jag skulle nog vilja säga att han som kom med förslaget är den som är girigast
Gustav/...Ja, så han kan öppna en
Hanna / Men jag tänker, varför ta en? ta två
Ulf /  girig och girig... levnadsglad skulle jag hellre vilja uttrycka det...
Gustav / ....två är alltid bättre än ett
Ulf / agree, ojämna tal är lite läskiga...
Gustav /...mycket
Hanna / sant. ...plus att det då mer kommer se ut som om det var flera som tog och du kan skylla på att du rycktes med av grupptrycket.
Ulf / exakt...
Gustav / ...Att skylla på grupptryck funkar alltid
Hanna/ Ja, jag vet inte hur jag skulle klara mig annars.
Gustav/ ...Nä det är fantastiskt bra. Det går också bra att skylla på samhället eller att man haft en dålig uppväxt
Ulf / men det måste vara nog med förklaringar till att man skall klara sig undan med att hinka bira på jobbet...
Gustav /...ja det tycker jag
Ulf / ast det var rätt kul, på flaskan jag köpte i onsdags stod det; don't drink at work..
Gustav /...det beror väl på vad man har för arbete
Ulf / Dinalastbilschaffis typ...
Gustav/ ..då är det helt ok. alla kör ju lite bättre efter dågra öl
Hanna/ eller om man är lärare.
Gustav /...för att få inspiration
Ulf / eller om man är hjärnkirurg...
Gustav /...för att slippa darra på handen när man ska skära med skallpellen
Hanna / jag menar jobb där man kör; bil, med folk etc
Gustav /...för att folket ska ha lite kul på resan
Ulf / om man är byggnadsarbetare på skyskrapor..
Gustav /...för att slippa vara höjdrädd
Hanna / eller reseledare för att knyta an till gustav
Ulf / eller yrkesmilitär....
Gustav /...för att inte få ångest när man skjuter folk
Ulf / eller idrottsdomare....
Gustav /...för att dömma rätt
Ulf / eller kursledare för anonyma alkolister...
Gustav /..för att sätta sig in i sina patienters situation
Hanna/ Ok, finns det något yrke där man bör ta en liten jävel för att komma iform?
Ulf / försäkringsassistent/underwriter
Gustav /...försäkringstjänsteman

Hanna/ Ha ha ha ha ha....Skål!.........................
 


Kommentarer
Postat av: Emdromeda

Lite inspiration från ett gäng goingar http://www.goagil.com/photogallery/Scrapbook

(PS. Du fattar ordvitsen va? jag faller av stolen DS.

2009-08-04 @ 22:11:08
URL: http://catchy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0