team lotta engberg

Mitt godis i öronen , mina sandkorn i slottet, snörena i mina converse!

Här sitter jag och är allmänt uppåt för att vara jag. Känner mig på snudd nästan oförskämt bra i kroppen vilket förmodligen kan härledas till den mjukglass som jag nyss satt här och glupskade i mig.
Eller också det faktum  att jag idag återigen flyr Götes hem till Sveriges svar på serengeti och blir där i helgen.

Igår var det lite (eller ja, lite och lite) "efterjobbet" här på kontoret. "Alla ska med" som det stod så fint och snudd på militäriskt i mailet som gick ut i tisdags. Det blev en helkväll på Liseberg. 5 kamp. Vårt lag förlorade. Och jag var sämst individuellt.
"Det viktigaste är inte att vinna, det är att delta" deklarerade vårt nya stjärnskott på kontoret diplomatiskt och alla andra instämde med en nick utom han vi kan kalla Fredrik som menade på att jag var lika användbar som en fisk på cykel. "Säger han som spytt efter han åkt Farfars bilar" svarade jag. Blir osams i 3 sekunder varav fredrik bryter tystnaden i ett  "ha ha ha, du blir bara mer och mer lik mig för varje dag som går."
Sen blev det västkustbuffé på huvudresturangen där jag efter uppmaningen "nu äter ni allt som är dyrt" hann sätta i mig både hjortsadel och laxrullader. Därefter lite kvalitetstid med varandra, de bilderna kommer senare.

Idag blir det som sagt hemgång, kanske en joggingtur med avslutande dopp på Källby badplats. Morfar Åkes ögonsten.
Imorrn, båt, bad och sol. Kanske en öl eller två.
Söndag; båt, bad och hemgång.

Vi vet vem vi älskar/

H.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0