dagens trollhättan.

Trollhättan är en stad belägen sydväst om Vänern och har under min tid här på jorden kommit och gästspelat lite grand i omgångar. Jag tycks liksom inte bli av med stan. Och i och med dess otroligt planerade geografiska placering på karta är det inte annat att det ibland ha uppstått en del intensiva men-i-trollhättan/lidköping-hände-detta-för-några-år-sedan- diskussioner där båda parter gjort sitt bästa för att överglänsa den andres stad. Stan har också lyckats berika mitt liv med tre individer som numera ingår i vad vi kan kalla godavännerslag men som ständigt vill battla om vilkens stad som egentligen är lite bättre, lite roligare och en bättre plats på jorden.
Ni kanske minns att några av dessa har tagits upp här. Vem minns inte paret som bedrev älskog på en nattklubb i centrala trollhättan och jökade fram en vattenläcka? Eller när ett vittne i Lidköpings tingsrätt pekade ut en av åskådarna vid en pågående rättegång som en av gärningsmännen? Ja ni märker ju, det är ju inte konstigt att det blir en del bräckningar och munhuggningar när två ortsbor möts. Men idag måste jag och Lidis känna oss besegrade och duka under det faktum att inte ens vi kan åstakomma mirakel.

1-0 Trollhättan.


Ni vet vem ni skulle vilja dela kanot med/
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0