fulmåndag.


Mina Oumpa Wompas!

Det är konstig det där med att man på måndag tillåter sig själv att vara lite extra ful. Och inte fulsnygg utan bara ful. Lika viktigt som att klä upp sig en kalaskväll och lika legitimt som 50 plussarna på tört´t i lidis en lördagförmiddag vid 11.30-12.00. Ja, så skulle jag nog vilja beskriva det när jag tillåter mig själv vara lite mer skabbig än vanligt.

Helgen är förbi. Personligen kände jag aldrig att den började. Att vakna upp så bakis att man måste inta fosterställning i duschen sätter liksom ribban. Helgen kommer liksom aldrig igång.
Och ute går sommarn mot höstfärger.
Och på tal om höstfärger, jag tonade min käre broders hår igår. Omgång 1 slutade med ett eldrött hår (enligt beskrivningen kopparblond) och en omvandling från Fredrik till Benjamin. Plussa även på en headbangning i spolightsljus så att hela håret ser ut som det är "on fire" på det också så har ni min söndagskväll.  Tråkigare har man ju haft.
Så det det blev en rond 2. Mörkbrun, rätt över hela kalufsen utan barmhertighet.
Detta behagade herr fredrik som efter detta ble och är lite mer medgörlig och mjukare vokabuläret gentemot sin syster.

Så vad har vi lärt oss idag ungar? 
Ja precis.
Rött är aldrig det nya brunt.

Ni vet vem ni/

h. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0