konsten att unna sig och komma undan mä´t

Mina Groddjur!

Det är lördag. Och som vi alla vet är lördagar den stora Unndagen. Och om någon proppsar är vi snabba med och kontra med ett; "jag är värd det,det är trotsallt Lördag. "
Som ni kanske har gissat vid det här laget är jag en funderare. inte helt otippat. Så givetvis har jag gått och gnolat på det här. Och kommit fram till följande ; 1. Lördagar uppkom av oss människor med det syftet att för en gångskull ska kunna komma undan med saker man kanske i efterhand kanske ångrar, inte mycket men iallafall lite grann. Och 2.....................eller ja, nä det är nog inte mer än så. Det behövdes  iallafall inte mer än så när min mor ifrågasatte min shoppingskörd idag, "men har inte du redan ett par sådana skor?" "Har och har, det är ju lördag och det gäller att unna sig" blev mitt svar. Klartslut varulvstjut-så var den diskussionen död.
Och denna lördag tänker jag fortsätta i unnandets  tecken. Ikväll blir det vin, mat och goda vänners sällskap. Och sen tänker jag unna mig att bötta denhäringa musikanläggningen som min far införskaffade för en tid sedan. Trots att jag vet att det kommer framkalla våldsamma, buddistmunksliknande protester. Med det är jag värd.

För en helg i unnandets tecken!
er tillgivna/

H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0