20 år och oförstörd.

Ha! Mina gamla sängvätare!
Nu är jag tillbaka i götaland igen. Rena semestern.
Och väl tillbaka i vardagen blev jag snabbt varse om livet igen, dels genom de drivor av papper och lappar och noteringar som väntade mig på skrivbordet. Plus att vi i veckan fick vår nye praktikant.
20 år och oförstörd.
Kollegorna tog snabbt tempen på honom iform av en fredagsfräckis i tisdags och han skrattade faktiskt innerligt vilket innebar omedelbar acceptans i det öppna kontorslandskapet. Själv kände jag- Helvete, en till att försöka överglänsa.

Annars har livet inte erbjudit så mycket mer spänning i vardagen. Jag har börjat att ta hand om mig själv lite mer, unnar mig, är väl i och för sig att ta i men jag har iallafall börjat köra lite långpromenader efter jobbet.
(Och det där lät ju inte alls 40 plussigt...)
Och eftersom de enda sportsliga aktiviterna jag kan tänka mig är antingen motorcross, fäktning eller bungyjump så känner jag att jag får nog smygstarta kroppen lite grand. Idag fick jag förresten tips från en man vars fru var bodybuildare, vid 60 års ålder. "jag står för hjärnan och hun för musklerna" för att citera´n. 
Vet inte riktigt hur jag ska tackla det men jag kommer säkert på ngt fiffigt.

Ni vet vem ni vill ut på sjöss med/
H.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0