Torsdagsreinkarnation och hemvändande

Mina allmosor!

Här sitter jag i soligt göta och trivs. Är lite mör eftersom mitt tåg från sthlm igår var försenat 65 minuter. Lokföraren slängde sig häftigt mellan begreppen som "problem i växlarna", "spårändring", "signalfel" och "mötande tåg" plus att de hade tagit bort 4 st vagnar från tåget också. Ja men det är ju Logiskt.
Och signalfel och fel på växlarna- vad fan är det egentligen?

Reaktionerna från tågresenärerna lät sig naturligtvis inte väntas på. En gubbe (som till utseendet var snarlik den gamle pilsnermannen Erik "Bullen" Berglund) frågade sig högt "en kan ju nästan tro att vi bor i Uganda."
Och bistron kunde man urskilja alla stackare vars platser nu var borttagna sittandes blandat med en grupp av karlar som var på KICK OFF GRABBAR!!! Plussa också på två barn som körde med rajserbil i gången. 
Ja, ni fattar.


Nog om det.
Idag blir det packning och tvättning då det imorgon blir hemgång för min del. Har inte varit hemma sedan julaktiviteterna stod för dörren så det är väl dags att slättas gigant återvänder för en sammandrabbning. Det blir nog lugnt för min del. Fyllt kylskåp gör  att det där med "ränna på byn" känns lite mer avlägset. Tänk vad enkelspårig man kan bli.
Kanske bli det ett och annat besök hos släkt och vänner också, vem vet. 

Trevlig helg!

Ni vet vem ni vill ha till bords/

H.




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Du ä välkommen till mitt nya place ute på slätta ;)

2010-02-11 @ 16:36:20
URL: http://noone08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0