Onsdag den tjugonde januari

och livet står lite grand still.
Vi har fått en ny arbetskamrat på kontoret. Rut heter hon och är en bestämd cairnterrier på 3 kilo.
Nyss var jag ute en sväng dragandes efter.
Och det är ju helt sjukt.
Hundtricket, är som taget ur ett kapitel från den gamla räven Neil Strauss. Jag tror det var 3-4 karlar som låg på knä och pratade bebisspråk.

Aaaanyway. Helgen som gick och veckan som gått har så länge bjudit på både det ena och det andra. Fridafolket har flyttat till ny lya. Det skulle givetvis firas i lördags, samma dag som hon fyttat in. Det här med att tränga sig på, det kan vi. Men ho verkade glad för det. Det blev ett gäng, och jag blev dageneftersjuk för första gången på riktigt länge. Men kan en vänta sig något annat när en dricker som en hel matros och highfive:ar med okända män.
Igår blev det en uppdatering med min vän emster som numera deltidsbor här i götet då hon gått och börjat plugga till journalist. Personligen är jag delad i det beslutet. Tyckte hon lagt på sig en smula scoopighet. Hade knappt sagt hej innan hon började luska efter åtråvärd information från finansbranschen. 

Idag däremot blir det nog ett röj i stugan, var alltför längesedan sist. Dammråttorna har börjat bli så stora att inte ens grannens katt Majken vågar sig innanför dörr´n längre. 

Det var det tills vidare. Jag tänker att det blir ett pååterseende. 

Ni vet vem ni bara älskar att älska/

H.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0