apropå studentoffer...

I tre dagar har den legat där. Offret för förra veckans studentfirande.
Den ligger på rygg i en billigare jesuspåkorset-version, blottad, otrevlig och med slamsor där det engång fanns morrhår. 
Folk som går förbi vänder sig snabbt bort, spårvagnarna åker över den.
Personligen höll jag på att trampa på den imorse men fick i nedredelen av vitögat syn på kadravet och kunde fort som fan manuvrera undan.

Jag pratar naturligtvis om den överkörda råttan som ligger mellan Lilla london och Systembolaget. Mitt på avenyn. Råttan som alla talar om i hissar, fikarum och kontorslandskap. Den som föll för sommarens festligheter innan de ens hade börjat. 
Till den har jag bara en sak att säga: du gav oss pest i detta land en gång i tiden. Det förlåter vi aldrig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0