en dag vi kallar tisdag.


Mina lårbenshalsar!


Jag överlevde helgen. Igen, som så många gånger förut.
Fredagen ballade ur som vanligt när man är i ett sällskap som heter duga, billig öl och irländsk folkmusik spelas.
Men men nu är det ny vecka och nya tag. Igår var vi och hämtade den nya firmabilen. Medans säljaren förklarade för mig högt och tydligt hur man kör en minicooper och dess fördelar (tar parkeringen till en helt annan nivå, bränslesnål, snygg, ja den passar perfekt till en sådan som dig...) så insåg jag hur mycket skit det kan komma ur en försäljares mun. Därför bestämde jag mig att en sån ska jag aldrig bli.
Jag ska vara vettig och trovärdig sa jag en gång till en så kallad säljcoach. "Ja, men det säljer tyvärr inga produkter" svarade han då. Vid nästa samtal förklarade kunden i luren för mig att jag var en av de trevligaste som hon pratat med. "Du är inte alls så där säljig och försöker kränga på folk allt du har."
Hon flyttade över allt.
In your face, ville jag skrika lite grann till karl med det perfekta kavajslaget och det alltmänt självgoda aproachen. In your face.


Ni vet vem ni vill påskpyssla med/
H.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0