larmtorget, gamla stan, göteborg, billingehus och slätta.




"För att veta vem man är och vart man är på väg, så måste man kika över axeln för att se på det som varit"
var det någon klok människa som sa till mig en gång.
Eller också var det v.36 ordspråk i kalendern, kommer inte ihåg.

Själv tittar jag på de senaste 11 dagarna och inser att jag det senaste levt lite av ett Djingis Khan-liv.
5 städer på 11 dagar.
Berest, världsvan och klok skulle man kunna tro. Men nej.
Jag har i allafall träffat på både härliga och lite mer tveksamma individer. Eller vad sägs om den pendlande sjuksköterskan från Växjö som såg mig som sin personliga "Fråga Olle" eller den härligt ärliga damen på X2000 som ansåg att jag nog var lite för ung för försäkringsbranchen. Ha!
Men sedan har jag ju träffat härliga väsen också. I Kalmar hos Enestigs med de bästa av vad livet har att erbjuda.
Och i Sthlm träffade jag på de gamla klassiskerna iform av Plödmaa, beggren och larsudd. fantastiskt.

Och i fredags var det mittregionsträff med jobbet ("ha ha, tur att man inte hamnade i söderöver- i underregionen" som kollegan F konstaterade.") Och kvällen innehöll precis det som tänkas kunde. Någon blev för full och fick gå lägga sig vid 20, en annan raggade runt ohämmat, vissa pratade allvar och någon spillde rödvin över bordskavalijen. Personligen satt jag som ett ljus och gjorde inget av detta. fast kanske en och en annan vattenspridaremoves på dansgolvet blev det nog.

Nu är det mitt i veckan och jag skall strax in på möte om ngn ny hemsida som man kan spåra
stulna saker ifrån. High Life.

Ni vet vem som är ert ljus i mörkret/
h.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0